УВАГА!!! Інтернет-магазин може вбити

Споживач. Захист. Консультування

УВАГА!!! Інтернет-магазин може вбити

10 Липня, 2019 Без категорії 0
…Вашу нервову систему, якщо Ви не потурбуєтеся про свою безпеку.
 Ви чекали, шукали і нарешті натрапили на інтернет-магазин, де пропонується саме те, саме по такій ціні. І оформлення сайту «няшне». 
 І от тепер включаємо всю свою пильність і вивчаємо саму суть інтернет-магазину.
  
 І етап – перевіряємо продавця.
 Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронну комерцію», продавець (виконавець, постачальник) товарів, робіт, послуг в електронній комерції під час своєї діяльності та у разі поширення комерційного електронного повідомлення (тобто коли надсилається пропозиція про товари, послуги) зобов’язаний забезпечити прямий, простий, стабільний доступ інших учасників відносин у сфері електронної комерції до такої інформації:
- повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця (Наприклад: ФОП Степ Степан Степанович, ТОВ «Інтернет»);
- місцезнаходження юридичної особи або місце реєстрації та місце фактичного проживання фізичної особи – підприємця (Наприклад: 00000, м. Степ Степової області, вул. Степова, 1);
- адреса електронної пошти та/або адреса інтернет-магазину (Наприклад: http://internet-shop);
- ідентифікаційний код для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи - підприємця, або серія та номер паспорта для фізичної особи - підприємця, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний орган державної податкової служби і має відмітку в паспорті (Наприклад: код ЄДРПОУ 20202020, ІК (РНОКПП) 2020202020, паспорт серії ОО №202020);
- відомості про ліцензію (серія, номер, строк дії та дата видачі), якщо господарська діяльність підлягає ліцензуванню (Наприклад: ліцензія серії ОО № 202020, видана 20.20.2020 року, безстрокова);
- щодо включення податків у розрахунок вартості товару, роботи, послуги та, у разі доставки товару, - інформація про вартість доставки (Наприклад: у ціну товару не включено ПДВ, у ціну товару не включена доставка);
- інші відомості, що відповідно до законодавства підлягають оприлюдненню (Наприклад: скарги споживачів приймає ТОВ «Гарант», адреса: м. Степ, вул. Степова, 1).
 
УВАГА!! Деякі шахраї так майстерно маскують свої інтернет-магазин, що пересічному споживачу важко зорієнтуватися. Тому радимо перевіряти всі дані на сайті (код, назву підприємства, адресу) через ресурс «Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch. Можливо, це зможе Вас уберегти від шахрайства.
  
ІІ етап - Отже, Ви перевірили сайт, на перший погляд все правильно.
Ви маєте намір замовити товар – і тепер варто перечитати ціни, умови доставки, гарантійні зобов’язання по тому товару, який Вас зацікавив. Адже ця інформація може запобігати виникненню неприємних ситуацій щодо неправильного зазначення ціни в кінцевому підрахунку, несвоєчасної доставки.
 Перед укладенням договорів на відстані продавець (виконавець) повинен надати споживачеві інформацію про:
 1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
 2) основні характеристики продукції;
 3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
 4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;
 5) інші умови поставки або виконання договору;
 6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;
 7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
 8) період прийняття пропозицій;
 9) порядок розірвання договору.
 У разі ненадання такої інформації суб'єкт господарювання несе відповідальність згідно із Законом України «Про захист прав споживачів».
 Ну все, перечитали весь сайт, інформація є, весь асортимент переглянули, замовили такий довгоочікуваний товар, і вже оплатили.
  
 ІІІ етап - І знову стоп!! 
 Адже, відповідно до частини 11 статті 11 Закону України «Про електронну комерцію», покупець (замовник, споживач) повинен отримати підтвердження вчинення електронного правочину у формі електронного документа, квитанції, товарного чи касового чека, квитка, талона або іншого документа у момент вчинення правочину або у момент виконання продавцем обов’язку передати покупцеві товар.
 Підтвердження вчинення електронного правочину повинно містити такі відомості:
- умови і порядок обміну (повернення) товару або відмови від виконання роботи чи надання послуги;
- найменування продавця (виконавця, постачальника), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії щодо товару, роботи, послуги;
- гарантійні зобов’язання та інформація про інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом товару або з виконанням роботи чи наданням послуги;
- порядок розірвання договору, якщо строк його дії не визначено.
 Це все передбачено Законом, а, отже, Ви повинні вимагати документ саме з такою інформацією.
 Не отримали – пишете на електронну адресу інтернет-магазину. ТОМУ ЩО ПОВИННІ НАДАТИ САМЕ ТАКИЙ ДОКУМЕНТ!!
 Якщо ж не надали – це є порушенням. І це є підставою для перевірки контролюючими органами.
 Разом з тим, якщо споживачеві не було надано документ (електронний документ), який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями, такий правочин не є підставою для виникнення обов'язків для споживача. 
 У разі ненадання документа (електронного документа) або підтвердження інформації споживач повідомляє продавця (виконавця) про недійсність договору. Продавець (виконавець) протягом тридцяти днів з моменту одержання такого повідомлення повинен повернути споживачеві одержані кошти та відшкодувати витрати, понесені споживачем у зв'язку з поверненням продукції. Тобто, пишемо на електронну адресу інтернет-магазину повідомлення про недійсність договору, бо немає електронного документа і вимогу про повернення коштів.

IV етап – отримання товару. 
 Деякі інтернет-магазини пропонують оплатити товар після його отримання. Це, звичайно, добре, бо Ви ж, як споживач, маєте право на огляд, на «пощупати», понюхати саме той омріяний товар. І тут є цікавий нюанс – Ви маєте право на повернення товару без відшкодування вартості доставки. Саме так!!! Ба більше, Ви маєте право розірвати договір протягом 14 днів. 
 Для розірвання договору Ви повинні зберігати продукцію у незміненому стані. Якщо ж відкрили упаковку – не біда, це просто зменшення вартості продукції.
 Продукцію Ви, як споживач зобов’язані зберігати 60 днів. Якщо після цих 60 днів продавець (виконавець) не вживає заходів для повернення речі собі, така продукція переходить у власність споживача без виникнення зобов'язання з оплати її вартості.
 Якщо всупереч вимогам законодавства  продавець (виконавець) не здійснює повернення сплаченої суми грошей за продукцію у разі розірвання договору, споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості продукції за кожний день затримки повернення грошей.
 АЛЕ!!! У разі коли інше не передбачено договором, споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані, якщо:
 1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв'язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, визначеного у частині четвертій цієї статті, про що споживачеві було повідомлено у підтвердженні інформації – наприклад, споживача повідомили про те, що продукція буде поставлена 31.12.2018, а договір був розірваний 01.03.2019, і на це є згода споживача;
 2) ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;
 3) договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця (виконавця) – індивідуальне замовлення;
 4) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп'ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;
 5) договір стосується доставки періодичних видань;
 6) договір стосується лотерей чи інших азартних ігор.
  
 Якщо ж інтернет-магазин пройшов перевірку на надійність, то ми Вас вітаємо з таким цікавим квестом!
 Тепер Ви обізнаний, начитаний споживач і можете попередити своїх рідних про можливі небезпеки!!

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.